pentru comenzi mai mari de 200 lei
Fizică. Manual pentru clasa a VII-a
Locul 1 la licitația organizată de Ministerul Educației în 2024
Manual recomandat de revista Știință & Tehnică
- 136 pagini
- 20.5 x 26 cm
- Softcover
- Corint Educaţional
- vezi toate detaliile
Cinci motive pentru a alege manualul:
1) Elevii cu înclinații practice vor găsi în fiecare lecție experiențe, aplicații și curiozități interesante, întrebări simple − dar relevante − prin care se pot autoevalua. Elevii cu o gândire mai abstractă vor găsi raționamente științifice, formule și demonstrații relevante, probleme rezolvate și propuse spre rezolvare, dar și subiecte complexe de reflecție.
2) Manualul se bazează pe ideea: „Cea mai bună cale de a învăța fizica este făcând fizică”. Suita de investigații propuse în manual la rubrica „Experimentează” îi angajează pe elevi în a-și pune întrebări, a descoperi, a da răspunsuri. Astfel, totul capătă semnificație pentru ei, provocându-i să aplice noile cunoștințe în alte situații și domenii, dar și în propria viață.
3) Informațiile transmise contribuie la formarea și dezvoltarea competențelor/ aptitudinilor, a abilităților și a atitudinilor prevăzute în programa școlară. Pentru cea mai mare parte a proprietăților fenomenelor fizice sunt propuse experimente simple, care pot fi realizate de elevi cu mijloace ușor de obținut, prezentate explicit, cu întrebări ajutătoare.
4) Metodele și instrumentele tradiționale de evaluare (itemii și testele de evaluare) sunt distribuite echilibrat, prin raportare la programa școlară. Pentru fiecare domeniu de conținut sunt propuse câte două teste de evaluare, care au în proporții egale itemi obiectivi, subiectivi și semiobiectivi, pentru care sunt oferite și modele de rezolvare.
5) Manualul conține foarte multe informații legate de fenomene studiate în diverse ramuri ale științelor naturii (fizică, biologie, astronomie, chimie). Elevii sunt îndemnați să se documenteze singuri pe teme multidisciplinare și să scrie eseuri scurte pe temele respective.
Autor | Cristian Presură (coord.)
|
---|---|
Imprint | Corint Educaţional |
Gen | Educațional |
Vârsta | +12 ani |
Data apariției | Septembrie 2024 |
Copertă | Softcover |
Nr. pagini | 136 |
Format | 20.5 x 26 cm |
ISBN | 9786306526550 |
Aneta Mihalcsik – profesor gradul didactic I la Liceul Teologic Baptist „Alexa Popovici” din Arad, coordonator județean al grupului de sprijin pentru profesori – în cadrul programului „Fizica Altfel”, formator, autor al unor auxiliare și programe școlare pentru clasa a VI-a, coautor al unui manual de științe ale naturii pentru clasa a IV-a, al unui manual de fizică pentru clasa a VI-a și al caietului de lucru aferent acestuia, responsabil de Cerc Pedagogic și membră în comisii de organizare a concursurilor și olimpiadelor școlare.
Cristian Presură (coordonator) – doctor în fizică (doctorat obținut la Universitatea Groningen, Olanda). A lucrat la Institutul de Fizică Atomică, apoi a devenit cercetător la compania Philips, Olanda. Autor al multor lucrări publicate în reviste de specialitate (Physical Review B, Physical Review Letters și Science), al unor cărți și brevete de invenție, coordonator al unui manual de fizică pentru clasa a VI-a și al caietului de lucru aferent acestuia. Are o activitate intensă de popularizare a științei în limba romană, scriind articole pentru ziare, reviste și televiziune.
Daniela Berchez – profesor gradul didactic I la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea, formator „Fizica Altfel”, coordonator județean al grupului de sprijin pentru profesori – în cadrul programului „Fizica Altfel”, formator al Centrului de pregătire profesori Oradea – în cadrul programului Samsung Ecosystem for Education Development (SEED), coautor al unor lucrări dedicate profesorilor și al unui manual de fizică pentru clasa a VI-a și al caietului de lucru aferent acestuia.
Károly Bogdan – profesor gradul didactic I la Liceul Teoretic „Ady Endre” din Oradea, coordonatorul Centrului de Excelență – Fizică din Oradea, inițiatorul și organizatorul principal al Concursului Regional de Fizică și Inventică „Irenaeus”, coautor al cărților dedicate acestui concurs, al unui manual de fizică pentru clasa a VI-a și al caietului de lucru aferent acestuia.
Gabriela Deliu – profesor gradul didactic I la Colegiul Național de Informatică „Gr. Moisil” din Brașov. Membru în grupul de lucru la Programa școlară de gimnaziu – Fizică (2017); coautor Ghid CRED pentru predarea Fizicii în gimnaziu (2022); coautor Repere metodologice pentru consolidarea achizițiilor din anul școlar 2019-2020; coautor Repere metodologice pentru aplicarea curriculumului la nivel liceal (2021, 2022, 2023, 2024); coautor curs de formare (acreditat CNFPE) - Învățarea centrată pe competențe de la proiectare la evaluare; colaborare cu Centrul de Evaluare și Analize Educaționale în proiecte de cercetare și inovare educațională. Profesor „MERITO” (2024).
Petronela Angela Ioja – profesor gradul didactic I la Colegiul Național „Vasile Goldiș” din Arad. Profesor mentor, membru al Consiliului Consultativ al profesorilor de fizică, formator național, coautor al unui manual de fizică pentru clasa a VI-a și al caietului de lucru aferent acestuia, creator de RED-uri.
Daniela Țepeș – profesor gradul didactic I la Liceul Teoretic „Ioan Cotovu” din Hârșova, jud. Constanța. Membru în grupul de lucru la Programa școlară de gimnaziu – Fizică (2017); coautor Ghid CRED pentru predarea Fizicii în gimnaziu (2022); coautor Repere metodologice pentru consolidarea achizițiilor din anul școlar 2019-2020; coautor Repere metodologice pentru aplicarea curriculumului la nivel liceal (2021, 2022, 2023, 2024); coautor curs de formare (acreditat CNFPE) - Învățarea centrată pe competențe de la proiectare la evaluare; colaborare cu Centrul de Evaluare și Analize Educaționale în proiecte de cercetare și inovare educațională. Profesor „MERITO” (2023).