Istoria evreilor. Holocaustul. Manual pentru clasa a XI-a/a XII-a

0,00 lei
SKU
Istoria evreilor. Holocaust. Manual pentru clasa a XI-a/a XII-a

Cinci motive pentru a alege manualul:

  1. Manualul oferă informații din surse și domenii variate, acoperind o gamă largă de subiecte care extind cadrul strict al programei școlare prin introducerea unor rubrici de tipul „Știați că?”, „Istoria altfel”, „Biblioteca virtuală”, „Biografii” și „Personalități”, pe lângă obișnuitele „Repere cronologice” și „Dicționar”.
  2. Manualul face trimitere la o serie de resurse suplimentare, punând astfel la dispoziția profesorilor și a elevilor posibilitatea de a-și lărgi orizontul cunoașterii, în special în domeniul istoriei evreilor, pentru care există mai puține materiale educaționale, fiind un subiect nou în învățământul românesc.
  3. Manualul se înscrie în cele mai noi trenduri metodologice, punând accentul pe obținerea de competențe și abilități prin exerciții și aplicații interactive incitante, atractive, menite să dezvolte capacitatea de analiză și comparație a elevilor, precum și gândirea lor critică.
  4. Manualul include fotografii relevante inedite, provenite din Arhiva Centrului pentru Studiul Istoriei Evreilor din România „Wilhelm Filderman”, dar și din colecții private, punând astfel la dispoziția profesorilor și a elevilor o resursă imagistică prețioasă, adecvată categoriei de vârstă căreia i se adresează.
  5. Modul în care sunt prezentate informațiile și imaginile, diversitatea tipurilor de surse istorice, precum și varietatea aplicațiilor sunt gândite pentru a ajuta profesorii în organizarea lecțiilor.
Informaţii suplimentare
Autor

Felicia Waldman
Anca Tudorancea
Adrian Cioflâncă
Carol Iancu
Adriana Radu
Bogdan-Florin Romandaș

Imprint Corint Educaţional
Gen Memorii, jurnale, bibliografii
Copertă Softcover
Nr. pagini 120
Format 20,5 x 26 cm
Scrieti propria recenzie
Scrie o recenzie:Istoria evreilor. Holocaustul. Manual pentru clasa a XI-a/a XII-a
Rating-ul tău

Felicia Waldman este conferențiar la Centrul de Studii Ebraice, Facultatea de Litere, Universitatea din București și a fost profesor invitat la universitățile din Milano, Montpellier 3 (Paul Valery) și Iași (Al. I. Cuza). Este, de asemenea, adjunct al Șefului delegației României la Alianța Internațională pentru Memoria Holocaustului din 2004 și a fost președinte al Grupului de Lucru pentru Educație al acestei organizații interguvernamentale în perioada 2018-2019. Expertiza ei include istoria și patrimoniul evreilor din România precum și metodologii și resurse pentru predarea problemei Holocaustului. În ultimii 22 de ani a coordonat 12 proiecte internaționale pe aceste teme, cooperând cu organisme precum Consiliul Europei și OSCE, și a participat la peste 100 de conferințe, simpozioane și colocvii de profil. De asemenea, în perioada 2001-2013 a organizat 20 de sesiuni de instruire pentru profesori de istorie, privind predarea problemei Holocaustului, fiind invitată să țină prelegeri în acest domeniu la Yad Vashem (Ierusalim) și Memorial de la Shoah (Paris), dar și la școli de vară internaționale organizate la Viena, Chișinău, Sarajevo, etc. A scris 5 cărți și peste 50 de articole, a editat 2 volume și a co-editat 2 publicații în domeniile amintite.

Anca Tudorancea este Lector la Centrul de Studii Ebraice, Facultatea de Litere, Universitatea din București și secretar științific al Centrului pentru Studiul Istoriei Evreilor din România „Wilhelm Filderman” al Federației Comunităților Evreiești din România. A fost, de asemenea, intervievator și coordonator educațional al organizației austriece Centropa în România (2006-2011). Expertiza ei include istoria evreilor din România și documentarea fotografică a acestei istorii. A participat în calitate de formator la numeroase sesiuni de instruire pentru profesori de istorie privind predarea problemei Holocaustului, a curatoriat mai multe expoziții și a organizat o serie de ateliere pentru copii în acest domeniu. Ea îmbină cercetarea cu aplicațiile educationale despre fotografie, studiind imaginile despre Holocaust și felul cum pot fi folosite în context educational, respectând dreptul la propria imagine al victimei. A scris 5 cărți, a editat 2 volume și a co-editat 2 publicații pe această temă.

Adrian Cioflâncă este istoric, specializat în istoria antisemitismului și a Holocaustului. În prezent, ocupă funcția de director al Centrului pentru Studiul Istoriei Evreilor din România „Wilhelm Filderman” din cadrul Federației Comunităților Evreiești din România. Este familiarizat cu arhivele din România, Israel și Statele Unite ale Americii, privind antisemitismul din secolele XIX-XX și Holocaustul din Europa. Utilizează materialul documentar și fotodocumentar atât pentru studii academice, cât și pentru articole de popularizare a științei (pe site-urile www.scena9.ro și www.revista22.ro) și filme documentare (de exemplu, a realizat mai multe scurtmetraje privind Holocaustul pentru Televiziunea Română și a regizat, împreună cu Radu Jude, două documentare – Ieșirea trenurilor din gară, 2020, și Amintiri de pe Frontul de Est, 2022). Adrian Cioflâncă a făcut și muncă de teren, contribuind la identificarea mai multor gropi comune și locuri ale memoriei Holocaustului. În 2004, a fost membru în Comisia Internațională pentru Studierea Holocaustului din România (2003-2004), contribuind la scrierea Raportului final al Comisiei, pe baza căruia statul român și-a asumat responsabilitatea pentru participarea la Holocaust. Din 2005 este membru în delegația României la International Holocaust Remembrance Alliance. A fost Tziporah Wiesel Fellow la United States Holocaust Memorial Museum in Washington (2009). A editat opt volume, în colaborare; ultimul dintre ele: Discurs și violență antisemită în România modernă, număr tematic al „Revistei de Istorie a Evreilor din România”, nr. 4-5 (20-21), 2019-2020, Hasefer, București, 2020. A publicat mai multe studii în domenii precum istoria Holocaustului, istoria comunismului, violență politică, istorie culturală, teoria istoriei.

Carol Iancu este profesor emerit la Facultatea de Istorie a Universității Paul Valery Montpellier 3 (Franța). În perioada 1977-2020 a organizat 45 de reuniuni științifice în Franța, Israel și România și 13 expoziții culturale în Franța. A fost profesor invitat la universităţi din Franța: Institut National des Langues et Civilisations Orientales, École Pratique des Hautes Études, Paris I Panthéon Sorbonne, Aix-Marseille, Lille, Nancy, Nice, Strasbourg, Toulon, Troyes; la universități din Israel: Beer Sheva, Ierusalim, Ramat Gan, Tel Aviv; la universități din România: București, Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Timișoara; la universități din alte țări europene: Bruxelles, Geneva, Graz, Heidelberg, Leipzig, Lugano, Milan, Pilicsaba, Salonic, Varșovia. Este Doctor Honoris Causa al universităților „Babeș-Bolyai“ din Cluj-Napoca (2005), „Alexandru Ioan Cuza“ din Iaşi (2010), Oradea (2011) și „Ovidius“ din Constanța (2013). Este membru de onoare al Academiei Române (din 2016) și membru al Academiei din Nimes (din 2011). Are la activ peste 400 de publicații: cărți (monografii), volume de documente, volume colective, studii (articole) în reviste de specialitate și volume colective, prefețe, articole în dicționare, lucrări de popularizare, recenzii de cărți. Este autorul celor mai multe dintre volumele publicate pana astazi pe tema istoriei evreilor din Romania.

Adriana Radu este profesor de Istorie și Cultură Civică de peste 25 de ani, cu sute de premii obținute la olimpiade și concursuri județene si naționale. Este pedagog cu studii liceale și universitare dedicate, fiind implicată direct in evaluari si concepte de programe școlare. Este, de asemenea, cercetător în istoria învățământului românesc, doctor cu titlul Magna cum laude, având o teză susținută în fața unei comisii internationale. Are studii și pregătire manageriale, conducând din poziția de director-adjunct una dintre cele mai vechi școli din România - Colegiul Național din Iași, fondat în 1828.

Bogdan-Florin Romandaș este profesor de istorie la Colegiul Național „Dimitrie Cantemir” din Onești, gradul didactic I, doctor în istorie al Facultății de Istorie din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași. Formator național în cadrul programelor CRED și Constituirea corpului de profesori evaluatori (CPEECN). Membru al grupurilor de lucru pentru elaborarea/revizuirea curriculumului la disciplina istorie (programele școlare pentru gimnaziu și liceu, resursele de învățare pentru clasa a V-a și reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasele a IX-a, a X-a și a XI-a).  

Comparati produse
Nu aveti articole de comparat.
Back to Top