pentru comenzi mai mari de 200 lei
Berlin Alexanderplatz. Povestea lui Franz Biberkopf
Livrare din 16 septembrie 2024
„Marele roman al Berlinului” – un roman al orașului, cu scriere atipică, experimentală.
Ecranizări:
- Berlin Alexanderplatz, mini-serie din 1980, în regia lui Rainer Werner Fassbinder
- Berlin Alexanderplatz, film din 2020, în regia lui Burhan Qurbani
- 592 pagini
- 13 x 20 cm
- Softcover
- Corint Clasici ai Literaturii
- vezi toate detaliile
Berlin Alexanderplatz (1929), cea mai cunoscută operă a lui Alfred Döblin, opera care i-a pecetluit succesul în epocă și recunoașterea din partea posterității – roman al orașului, se înscrie în tradiția unor volume precum Casa umbrelor de Charles Dickens, Manhattan Transfer de John Dos Passos, Ulise de James Joyce ș.a.m.d.
Acest „mare roman al Berlinului” – scriere atipică, experimentală – a fost interzis în perioada dictaturii naziste, iar autorul său, forțat să ia calea exilului.
„Un roman ca un torent, unul care amenință să învăluie cititorul într-un amalgam de trăiri. […] Colosul modernismului literar german, echivalentul lui Ulise.” Alex Ross, The New Yorker
„Am învățat mai multe despre chintesența narațiunii de la Döblin decât de la oricine altcineva. Scriitura și chiar teoria lui asupra narațiunii mi-au influențat puternic arta dramatică.” Bertolt Brecht
„Un scriitor desăvârșit, care a ținut piept originilor tenebroase ale timpurilor noastre…” Ernst Pawel, The New York Times
Autor | |
---|---|
Ilustrator | Lesser Ury, În fața cafenelei (Berlinul noaptea) (1920–1929) |
Traducător | Ion Roman |
Prefață | Horia Ghibuțiu |
Imprint | Corint Clasici ai Literaturii |
Gen | Literatură clasică |
Vârsta | +18 ani |
Data apariției | Septembrie 2024 |
Copertă | Softcover |
Nr. pagini | 592 |
Format | 13 x 20 cm |
ISBN | 9786060886044 |
CĂRȚILE DE CARE NU TE DESPARȚI NICIODATĂ!
Clasici ai literaturii reprezintă colecția de cărți pe care le citești măcar o dată în viață. Sunt acele narațiuni care te formează, care îți amintesc cine ești și care te însoțesc pretutindeni. Autorii de geniu și operele lor strălucite li se adresează atât celor care se află la început de drum și care descoperă moștenirea culturală a umanității, cât și acelora care se întorc la pasiunea pentru clasic.
Romane captivante, nuvele și proze scurte splendide, povești de un realism feroce sau care creează lumi – aceasta este marea literatură, confirmată de cele mai prestigioase premii și de preferința nestrămutată a generații de cititori.
Să ne lăsăm purtați de cărțile care au schimbat lumea, care au provocat gândirea, care au transformat zeitgeist-ul!
Alfred Döblin s‑a născut la Stettin, Germania (acum, Szczecin, Polonia), în 1878, într‑o familie de evrei asimilați. La zece ani, se mută la Berlin. La școală ajunge să fie considerat unul dintre elevii rebeli, însă Döblin citește mult, atât literatură, cât și filosofie, iar până să își încheie studiile, scrie deja primul roman, Jagende Rosse. La facultate, studiază medicina, interesele lui fiind neurologia și psihiatria. Întâlnirea cu Herwarth Walden îl pune în contact cu mai multe personalități ale scenei culturale germane precursoare celui de‑Al Doilea Război Mondial, în special cu expresioniștii, ale căror întrevederi de la Café des Westens sau barul Dalbelli le frecventează. Romanul istoric Die drei Sprünge des Wang‑lun („Cele trei sărituri ale lui Wang Lun”) îi aduce pentru prima oară recunoaștere în lumea literară, dar și premiul Fontane. Pe lângă interesele sale istorice, Döblin scrie mult și despre politică – deși nu ia parte activ la război, publică eseuri politice cu caracter satiric și polemic. Un succes enorm înregistrează în 1929, odată cu publicarea marelui roman Berlin Alexanderplatz.
Cel de‑Al Doilea Război Mondial înseamnă pentru autor dezrădăcinare, exil, dar și luptă împotriva național‑socialiștilor: în această perioadă locuiește în Franța, unde lucrează pentru Ministerul de Informații și scrie texte de contrapropagandă împotriva Germaniei naziste, iar la finalul războiului se întoarce în Germania, încercând să dea o mână de ajutor la reconstruirea vieții intelectuale și culturale a țării. Moare în 1957, lăsând în urmă unul dintre cele mai bune romane moderniste ale Republicii de la Weinmar, remarcabil mai ales datorită tehnicilor narative inovatoare folosite.