pentru comenzi mai mari de 200 lei
Literatura pentru gimnaziu. Concepte operaționale și exerciții. Clasa a VIII-a
Lucrarea este destinată în primul rând elevilor de gimnaziu, clasa a VIII-a.
Venind în întâmpinarea elevilor care se pregătesc pentru Evaluarea Națională, în volum, se regăsesc variante construite pe modelul subiectelor de tip I. A și II.
- 216 pagini
- 16.5 x 23.5 cm
- Softcover
- Corint Educaţional
- vezi toate detaliile
Literatura pentru gimnaziu. Concepte operaționale și exerciții. Clasa a VIII-a vizează delimitări conceptuale referitoare la diferite tipuri de text, în acord cu programa școlară pentru gimnaziu.
Culegerea propune două tipuri de exerciții. În primă instanță, sunt oferite seturi de exerciții pentru înțelegerea și interpretarea textului în patru pași, concepute pe diferite grade de dificultate, diversificate ca modalitate de abordare, din dorința de a dezvolta gustul pentru lectură și abilitatea de a lucra efectiv cu opere literare ale unor autori canonici, dar și contemporani. Deși propun o structură-șablon, exercițiile conțin abordări multiple și diverse, creative și incitante, permițând elevilor atât pregătirea pentru clasă, pentru examenele naționale, cât și pentru concursuri și olimpiade școlare.
De asemenea, venind în întâmpinarea elevilor care se pregătesc pentru Evaluarea Națională, în volum, se regăsesc variante construite pe modelul subiectelor de tip I. A și II.
Autor | Irina-Roxana Georgescu (coordonator) |
---|---|
Imprint | Corint Educaţional |
Serie | Literatura pentru gimnaziu |
Gen | Educațional |
Vârsta | +13 ani |
Data apariției | August 2024 |
Copertă | Softcover |
Nr. pagini | 216 |
Format | 16.5 x 23.5 cm |
ISBN | 9786060885856 |
Irina-Roxana Georgescu – doctor în filologie, cercetător la Institutul de Istorie și Teorie Literară „G. Călinescu” (2008–2010); în perioada 2015–2023, ține seminarul de literatură română interbelică și postbelică la Facultatea de Litere a Universității din București; face parte din proiectul de educație media al Centrului de Jurnalism Independent. Este autoare a Gramaticii limbii române pentru învățământul primar. Învăț și exersez cu Amadeus și ReMi (2021), a Gramaticii limbii române pentru elevi și profesori. Sinteze și exerciții (2022) și a volumului Noutăți și dificultăți în DOOM3. Teorie și exerciții pentru gimnaziu, liceu și admiterea în învățământul universitar de profil (2025). A coordonat Vocabularul limbii române pentru învățământul primar. Călătorie printre cuvinte cu Amadeus și ReMi (2022), Cartea de literatură pentru învățământul primar (2022) și Literatura pentru gimnaziu: clasele V – VIII (2024). Cărți de poezie: Noțiuni elementare (2018), Intervalle ouvert (Paris, L’Harmattan, 2017), Une contrehistoire (Paris, L’Harmattan, 2022), Cartea lui Lucas (2024).
Delia-Monica Georgescu (n. 1974)
A absolvit Facultatea de Litere (specializarea română–franceză), urmând masteratul de teorie literară și literatură universală și comparată la Universitatea din București. Titlul de doctor în filologie, magna cum laudae, îl obține în 2008 sub conducerea prof. univ. dr. Romul Munteanu, la Universitatea din București, cu teza „Romanul quebechez între identitate discursivă și pierderea identității”. În 2009, grație bursei postdoctorale acordate de International Council for Canadian Studies, își continuă activitatea de cercetare la Universitatea din Viena și la Universitatea din Graz, Austria.
Activitatea sa profesională se desfășoară în învățământ, traduceri, formare și cercetare. Ca profesor, a activat în învățământul preuniversitar (Colegiul Național „Mihai Viteazul”, Colegiul Național „Tudor Vianu”, Colegiul Național „Cantemir-Vodă” din București) și universitar (Universitatea din București). În 2011, ocupă funcția de redactor-șef adjunct al revistei universitare a Asociației Europei Centrale și de Est de Studii Canadiene (CEACS). Este o perioadă marcată de numeroase articole și lucrări publicate în țară și în străinătate, de participări la conferințe naționale și internaționale, dar și de colaborarea în proiecte de formare de didactici transdisciplinare sau pe evaluare ori mentorat. În 2018, este invitată la European School of Brussels 4 Laeken, Belgia, pentru a organiza ateliere de literatură și creativitate la clasele cu predare în limba română.
În 2020, s-a implicat în programul național „Teleșcoala”, construind și înregistrând lecții pentru pregătirea bacalaureatului.
Este coautoare a unor lucrări de referință precum: „Noutăți și dificultăți în DOOM3. Teorie și exerciții pentru gimnaziu, liceu și admiterea în învățământul universitar de profil (2025)”, „Literatura pentru gimnaziu. Concepte operaționale și exerciții – clasele a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a (2024)”, „Gramatica limbii române. Exerciții – Antrenament și performanță VII-VIII (2023)”, „Gramatica limbii române. Exerciții – Antrenament și performanță V-VI (2023)”, „Gramatica limbii române pentru elevi și profesori. Sinteze și exerciții (2022)”.
Semnează capitolul dedicat autorului quebechez Sergio Kokis („Voyage aux Enfers. Le fou de Bosch de Sergio Kokis”) în lucrarea colectivă „À la carte. Le roman québécois (2005-2010)”, Dupuis Gilles & Ertler Klaus-Dieter (eds.), Frankfurt a. M., Peter Lang, 2011, p. 221–233.
Este profesor de limba și literatura română la Colegiul Național „Cantemir-Vodă” din București, fiind totodată profesor de literatură și scriere creativă în cadrul atelierelor Școala de Cuvinte. Este formator național pentru evaluarea la examenele naționale, pe didactici transdisciplinare și în proiectul PROF (Mentoratul de carieră didactică), dar și mentor pentru studenții de la Facultatea de Litere, masteratul didactic. A inițiat și a implementat proiecte educaționale pentru dezvoltarea competențelor media ale elevilor de liceu.
Raluca-Diana Răducanu (n. 1975)
A absolvit Facultatea de Litere (specializarea română–franceză), urmând Programul de studii universitare de masterat didactic de Limbă română contemporană la Universitatea din București.
Din punct de vedere profesional, activează în învățământul preuniversitar la Liceul Teoretic „Jean Monnet” din București, începând cu anul 1997, ca profesor de limba și literatura română pentru nivelurile gimnazial și liceal iar, din anul școlar 2012–2013, și ca director adjunct în același liceu bucureștean.
A fost membru în grupuri de lucru ale CNPEE, membru în Consiliul Consultativ al IȘMB, președinte/membru în comisii naționale și municipale de organizare, desfășurare și evaluare a examenelor naționale, a unor concursuri și olimpiade școlare, coordonator pentru numeroase proiecte educaționale extrașcolare etc.
În 2020, s-a implicat în programul național „Teleșcoala”, construind și înregistrând lecții pentru pregătirea bacalaureatului. A inițiat și a implementat proiecte educaționale pentru dezvoltarea competențelor media ale elevilor de liceu.
Este coautoare a unor lucrări de referință precum: „Noutăți și dificultăți în DOOM3. Teorie și exerciții pentru gimnaziu, liceu și admiterea în învățământul universitar de profil (2025)”, „Literatura pentru gimnaziu. Concepte operaționale și exerciții – clasele a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a (2024)”, „Gramatica limbii române. Exerciții – Antrenament și performanță VII-VIII (2023)”, „Gramatica limbii române. Exerciții – Antrenament și performanță V-VI (2023), „Gramatica limbii române pentru elevi și profesori. Sinteze și exerciții (2022)”.
Adriana Dudaș-Vasile ‒ doctor în filologie, profesor gradul didactic I, Colegiul Național „Traian Lalescu” din Reșița, cu vastă experiență didactică și managerială.
Adriana Chioaru – doctor în filologie, profesor gradul didactic I, Colegiul Național „Ferdinand I" din Bacău, autoare de studii de specialitate, în volum și in periodice.
Amalia Gabriela Șerbu ‒ profesor gradul didactic I, Colegiul Național „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Buzău, autoare a numeroase articole de specialitate, coautoare de auxiliare școlare.