Gramatica limbii române. Exerciții – antrenament și performanță. Clasele VII-VIII

Discount 52,98 lei Preţ standard 81,50 lei
Numai 1521 ramase
SKU
EDU.525

Lucrarea este avizată de Ministerul Educației prin OM 6433/28.09.2023

Parcurgând această culegere de teste, elevii claselor a VII-a și a VIII-a au ocazia să aprofundeze și să exerseze cunoștințele dobândite pe parcursul celor doi ani de studiu, în vederea pregătirii pentru evaluări curente, reușită școlară, concursuri și olimpiade, și, nu în ultimul rând, pentru susținerea Evaluării Naționale.

Gramatica limbii române. Exerciții – antrenament și performanță. Clasele VII–VIII reprezintă o continuare firească a cărții Gramatica limbii române pentru elevi și profesori. Sinteze și exerciții. Colectivul de autoare a simțit nevoia îmbogățirii și a diversificării exercițiilor, așa încât elevii de clasele a VII-a și a VIII-a, cu niveluri de pregătire diferite și cu diverse obiective de performanță, să aibă la dispoziție seturi de lucru atractive și interesante, cu rezolvări și trimiteri precise la Gramatică.

În conformitate cu programa școlară pentru aceste clase, primele 11 capitole reunesc o serie de teste cu exerciții construite în jurul unor texte-suport ample din literatura română și din cea universală, fixând concepte de vocabular și de semantică, fonetică, morfologie, sintaxă și stilistică. De asemenea, volumul cuprinde, într-un alt capitol, câte două teste predictive și sumative pentru fiecare clasă, a VII-a, respectiv a VIII-a, precum și o secțiune cu șase modele de subiect tip I B pentru Evaluarea Națională.

Informaţii suplimentare
Autor

Adina Dragomirescu
Irina-Roxana Georgescu
Delia-Monica Georgescu
Raluca-Diana Răducanu
Ileana Gae
Alina Dinu
Maria-Ramona Nedea
Adina Ionescu

Imprint Corint Educaţional
Serie Gramatica limbii române
Gen Educațional
Data apariției Ianuarie 2023
Copertă Softcover
Nr. pagini 480
Format 16,50 x 23,50 cm
ISBN 978-606-088-146-9
Scrieti propria recenzie
Scrie o recenzie:Gramatica limbii române. Exerciții – antrenament și performanță. Clasele VII-VIII
Rating-ul tău

Irina-Roxana Georgescu – doctor în filologie, cercetător la Institutul de Istorie și Teorie Literară „G. Călinescu” (2008–2010); în perioada 2015–2023, ține seminarul de literatură română interbelică și postbelică la Facultatea de Litere a Universității din București; face parte din proiectul de educație media al Centrului de Jurnalism Independent. Este autoare a Gramaticii limbii române pentru învățământul primar. Învăț și exersez cu Amadeus și ReMi (2021), a Gramaticii limbii române pentru elevi și profesori. Sinteze și exerciții (2022) și a volumului Noutăți și dificultăți în DOOM3. Teorie și exerciții pentru gimnaziu, liceu și admiterea în învățământul universitar de profil (2025). A coordonat Vocabularul limbii române pentru învățământul primar. Călătorie printre cuvinte cu Amadeus și ReMi (2022), Cartea de literatură pentru învățământul primar (2022) și Literatura pentru gimnaziu: clasele V – VIII (2024). Cărți de poezie: Noțiuni elementare (2018), Intervalle ouvert (Paris, L’Harmattan, 2017), Une contrehistoire (Paris, L’Harmattan, 2022), Cartea lui Lucas (2024).

Delia-Monica Georgescu (n. 1974)

A absolvit Facultatea de Litere (specializarea română–franceză), urmând masteratul de teorie literară și literatură universală și comparată la Universitatea din București. Titlul de doctor în filologie, magna cum laudae, îl obține în 2008 sub conducerea prof. univ. dr. Romul Munteanu, la Universitatea din București, cu teza „Romanul quebechez între identitate discursivă și pierderea identității”. În 2009, grație bursei postdoctorale acordate de International Council for Canadian Studies, își continuă activitatea de cercetare la Universitatea din Viena și la Universitatea din Graz, Austria.

Activitatea sa profesională se desfășoară în învățământ, traduceri, formare și cercetare. Ca profesor, a activat în învățământul preuniversitar (Colegiul Național „Mihai Viteazul”, Colegiul Național „Tudor Vianu”, Colegiul Național „Cantemir-Vodă” din București) și universitar (Universitatea din București). În 2011, ocupă funcția de redactor-șef adjunct al revistei universitare a Asociației Europei Centrale și de Est de Studii Canadiene (CEACS). Este o perioadă marcată de numeroase articole și lucrări publicate în țară și în străinătate, de participări la conferințe naționale și internaționale, dar și de colaborarea în proiecte de formare de didactici transdisciplinare sau pe evaluare ori mentorat. În 2018, este invitată la European School of Brussels 4 Laeken, Belgia, pentru a organiza ateliere de literatură și creativitate la clasele cu predare în limba română.

În 2020, s-a implicat în programul național „Teleșcoala”, construind și înregistrând lecții pentru pregătirea bacalaureatului.

Este coautoare a unor lucrări de referință precum: „Noutăți și dificultăți în DOOM3. Teorie și exerciții pentru gimnaziu, liceu și admiterea în învățământul universitar de profil (2025)”, „Literatura pentru gimnaziu. Concepte operaționale și exerciții – clasele a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a (2024)”, „Gramatica limbii române. Exerciții – Antrenament și performanță VII-VIII (2023)”, „Gramatica limbii române. Exerciții – Antrenament și performanță V-VI (2023)”, „Gramatica limbii române pentru elevi și profesori. Sinteze și exerciții (2022)”.

Semnează capitolul dedicat autorului quebechez Sergio Kokis („Voyage aux Enfers. Le fou de Bosch de Sergio Kokis”) în lucrarea colectivă „À la carte. Le roman québécois (2005-2010)”, Dupuis Gilles & Ertler Klaus-Dieter (eds.), Frankfurt a. M., Peter Lang, 2011, p. 221–233.

Este profesor de limba și literatura română la Colegiul Național „Cantemir-Vodă” din București, fiind totodată profesor de literatură și scriere creativă în cadrul atelierelor Școala de Cuvinte. Este formator național pentru evaluarea la examenele naționale, pe didactici transdisciplinare și în proiectul PROF (Mentoratul de carieră didactică), dar și mentor pentru studenții de la Facultatea de Litere, masteratul didactic. A inițiat și a implementat proiecte educaționale pentru dezvoltarea competențelor media ale elevilor de liceu.

Adina Dragomirescu – doctor în filologie, cercetător la Institutul de Lingvistică al Academiei Române „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti” și profesor la Facultatea de Litere a Universității din București. Domenii de cercetare: morfosintaxa limbii române, sintaxa diacronică, sintaxa romanică, tipologie lingvistică, contact lingvistic. Domenii de predare: fonetica și fonologia, morfologia și sintaxa limbii române, sintaxa romanică, tipologia lingvistică.

Raluca-Diana Răducanu (n. 1975)

A absolvit Facultatea de Litere (specializarea română–franceză), urmând Programul de studii universitare de masterat didactic de Limbă română contemporană la Universitatea din București.

Din punct de vedere profesional, activează în învățământul preuniversitar la Liceul Teoretic „Jean Monnet” din București, începând cu anul 1997, ca profesor de limba și literatura română pentru nivelurile gimnazial și liceal iar, din anul școlar 2012–2013, și ca director adjunct în același liceu bucureștean.

A fost membru în grupuri de lucru ale CNPEE, membru în Consiliul Consultativ al IȘMB, președinte/membru în comisii naționale și municipale de organizare, desfășurare și evaluare a examenelor naționale, a unor concursuri și olimpiade școlare, coordonator pentru numeroase proiecte educaționale extrașcolare etc.

În 2020, s-a implicat în programul național „Teleșcoala”, construind și înregistrând lecții pentru pregătirea bacalaureatului. A inițiat și a implementat proiecte educaționale pentru dezvoltarea competențelor media ale elevilor de liceu.

Este coautoare a unor lucrări de referință precum: „Noutăți și dificultăți în DOOM3. Teorie și exerciții pentru gimnaziu, liceu și admiterea în învățământul universitar de profil (2025)”, „Literatura pentru gimnaziu. Concepte operaționale și exerciții – clasele a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a (2024)”, „Gramatica limbii române. Exerciții – Antrenament și performanță VII-VIII (2023)”, „Gramatica limbii române. Exerciții – Antrenament și performanță V-VI (2023), „Gramatica limbii române pentru elevi și profesori. Sinteze și exerciții (2022)”.

GAE, Ileana

Ileana Gae – profesor gradul didactic definitiv, Școala Gimnazială Nr. 55 din București, autoare a unor recenzii și articole de specialitate, coautoare de auxiliare școlare.

DINU, Alina

Alina Dinu ‒ doctor în filologie, profesor gradul didactic I, Colegiul Național „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Buzău, autoare a numeroase articole de specialitate.

NEDEA, Maria-Ramona

Maria-Ramona Nedea doctor în filologie, profesor gradul didactic I, Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” din București, coautoare de auxiliare școlare pentru gimnaziu și pentru liceu.

Comparati produse
Nu aveti articole de comparat.
Back to Top