pentru comenzi mai mari de 200 lei
Evaluare națională 2024. Teste de performanță pentru limba și literatura română
- Teste de performanță pentru limba și literatura română -
Conform modelelor propuse de MEC în data de 2.11.2020
Conform programei pentru Evaluarea Națională
Elaborate dupa modelul testelor PISA
- 224 pagini
- 16,5 x 23,5 cm
- Softcover
- Corint Educaţional
- vezi toate detaliile
Volumul de față se adresează atât elevilor care se pregătesc pentru Evaluarea Națională, cât și profesorilor de limba și literatura română. Este un instrument de recapitulare și de sistematizare a celor mai importante conținuturi din programa școlară în vigoare, fiind gândit nu doar ca sprijin pentru învățarea continuă, ci și ca modalitate de (auto)evaluare.
Culegerea cuprinde 20 de teste după modelul propus de Ministerul Educației și Cercetării, bareme de evaluare și de notare, sugestii de rezolvare și numeroase exerciții de antrenament, care vor asigura elevilor nota maximă. Testele valorifică, de asemenea, procesele cognitive evaluate de testările PIRLS și PISA.
Autor | Delia-Monica Georgescu |
---|---|
Imprint | Corint Educaţional |
Gen | Educațional |
Data apariției | August 2021 |
Copertă | Softcover |
Nr. pagini | 224 |
Format | 16,5 x 23,5 cm |
ISBN | 978-606-782-059-1 |
Irina-Roxana Georgescu – doctor în filologie, cercetător la Institutul de Istorie și Teorie Literară „G. Călinescu” (2008–2010); în perioada 2015–2023, ține seminarul de literatură română interbelică și postbelică la Facultatea de Litere a Universității din București; face parte din proiectul de educație media al Centrului de Jurnalism Independent. Este autoare a Gramaticii limbii române pentru învățământul primar. Învăț și exersez cu Amadeus și ReMi (2021), a Gramaticii limbii române pentru elevi și profesori. Sinteze și exerciții (2022) și a volumului Noutăți și dificultăți în DOOM3. Teorie și exerciții pentru gimnaziu, liceu și admiterea în învățământul universitar de profil (2025). A coordonat Vocabularul limbii române pentru învățământul primar. Călătorie printre cuvinte cu Amadeus și ReMi (2022), Cartea de literatură pentru învățământul primar (2022) și Literatura pentru gimnaziu: clasele V – VIII (2024). Cărți de poezie: Noțiuni elementare (2018), Intervalle ouvert (Paris, L’Harmattan, 2017), Une contrehistoire (Paris, L’Harmattan, 2022), Cartea lui Lucas (2024).
Delia-Monica Georgescu (n. 1974)
A absolvit Facultatea de Litere (specializarea română–franceză), urmând masteratul de teorie literară și literatură universală și comparată la Universitatea din București. Titlul de doctor în filologie, magna cum laudae, îl obține în 2008 sub conducerea prof. univ. dr. Romul Munteanu, la Universitatea din București, cu teza „Romanul quebechez între identitate discursivă și pierderea identității”. În 2009, grație bursei postdoctorale acordate de International Council for Canadian Studies, își continuă activitatea de cercetare la Universitatea din Viena și la Universitatea din Graz, Austria.
Activitatea sa profesională se desfășoară în învățământ, traduceri, formare și cercetare. Ca profesor, a activat în învățământul preuniversitar (Colegiul Național „Mihai Viteazul”, Colegiul Național „Tudor Vianu”, Colegiul Național „Cantemir-Vodă” din București) și universitar (Universitatea din București). În 2011, ocupă funcția de redactor-șef adjunct al revistei universitare a Asociației Europei Centrale și de Est de Studii Canadiene (CEACS). Este o perioadă marcată de numeroase articole și lucrări publicate în țară și în străinătate, de participări la conferințe naționale și internaționale, dar și de colaborarea în proiecte de formare de didactici transdisciplinare sau pe evaluare ori mentorat. În 2018, este invitată la European School of Brussels 4 Laeken, Belgia, pentru a organiza ateliere de literatură și creativitate la clasele cu predare în limba română.
În 2020, s-a implicat în programul național „Teleșcoala”, construind și înregistrând lecții pentru pregătirea bacalaureatului.
Este coautoare a unor lucrări de referință precum: „Noutăți și dificultăți în DOOM3. Teorie și exerciții pentru gimnaziu, liceu și admiterea în învățământul universitar de profil (2025)”, „Literatura pentru gimnaziu. Concepte operaționale și exerciții – clasele a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a (2024)”, „Gramatica limbii române. Exerciții – Antrenament și performanță VII-VIII (2023)”, „Gramatica limbii române. Exerciții – Antrenament și performanță V-VI (2023)”, „Gramatica limbii române pentru elevi și profesori. Sinteze și exerciții (2022)”.
Semnează capitolul dedicat autorului quebechez Sergio Kokis („Voyage aux Enfers. Le fou de Bosch de Sergio Kokis”) în lucrarea colectivă „À la carte. Le roman québécois (2005-2010)”, Dupuis Gilles & Ertler Klaus-Dieter (eds.), Frankfurt a. M., Peter Lang, 2011, p. 221–233.
Este profesor de limba și literatura română la Colegiul Național „Cantemir-Vodă” din București, fiind totodată profesor de literatură și scriere creativă în cadrul atelierelor Școala de Cuvinte. Este formator național pentru evaluarea la examenele naționale, pe didactici transdisciplinare și în proiectul PROF (Mentoratul de carieră didactică), dar și mentor pentru studenții de la Facultatea de Litere, masteratul didactic. A inițiat și a implementat proiecte educaționale pentru dezvoltarea competențelor media ale elevilor de liceu.