pentru comenzi mai mari de 200 lei
Cititul ne face mai buni. Limba și literatura română. Noțiuni, aplicații, repere istorice. Clasa a XII-a
Acest auxiliar didactic este realizat în conformitate cu actuala programă școlară de limba și literatura română, ținând cont de reperele metodologice publicate de Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare, în scopul armonizării programei de liceu cu aceea de gimnaziu.
Lucrarea este concepută interactiv: pe lângă sintezele informative și explicative, include numeroase și diverse exerciții cu rolul fixării unor concepte, al înțelegerii textelor și problemelor. In plus, activitățile de învățare propun deschideri frecvente către realitatea în care trăim, cu accentul pe esențial, pe ceea ce este benefic în formarea unui tânăr și pe valorile civice.
- 208 pagini
- 20,5 x 26 cm
- Softcover
- Corint Educaţional
- vezi toate detaliile
Acest auxiliar didactic este realizat în conformitate cu actuala programă școlară de limba și literatura română, ținând cont de reperele metodologice publicate de Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare, în scopul armonizării programei de liceu cu aceea de gimnaziu.
Problemele de literatură, limbă și comunicare au fost abordate integrat și preponderent aplicativ în cinci unități: U1 – Poezia interbelică, U2 – Curente culturale/literare în perioada interbelică, U3 – Poezia postbelică, U4 – Romanul postbelic, U5 – Teatrul postbelic, urmate de o secțiune finală care include 15 teste de antrenament pentru examenul de bacalaureat și sugestii de rezolvare a lor.
Studiul literaturii din perspectiva epocilor și ideologiilor literare a condus la selecția unor texte sau fragmente din autori reprezentativi în acest sens, dar și a numeroase fragmente din texte diverse, literare sau nonliterare, utilizate în cadrul aplicațiilor, fie ca suport în prezentarea unor concepte sau probleme de literatură, limbă sau comunicare, fie ca deschidere tematică și cognitivă către actualitate.
Cartea este concepută interactiv: pe lângă sintezele informative și explicative, include numeroase și diverse exerciții cu rolul fixării unor concepte, al înțelegerii textelor și problemelor. In plus, activitățile de învățare propun deschideri frecvente către realitatea în care trăim, cu accentul pe esențial, pe ceea ce este benefic în formarea unui tânăr și pe valorile civice.
Noțiunile de istorie și teorie culturală sau literară sunt prezentate sintetic la rubrica „Repere istorice și teoretice”, într-un limbaj accesibil, în limita complexității fenomenului literar în evoluția lui istorică. Auxiliarul școlar cuprinde și alte două rubrici cu o deschidere culturală mai liberă, „Dicționar cultural” și „Cărți frumoase”, în acord cu valori importante ale actualei programe de studiu, precum formarea unor reprezentări culturale, educația estetică, comunicarea interculturală și comunicarea în sine, în diversele ei contexte.
In ansamblu, demersul didactic a avut ca primă țintă stimularea gândirii autonome și critice, de la exercițiile simple de selecție, sintetizare și explicare a informației la complexitatea unor activități precum argumentația, comentariul, dezbaterea, dialogul, eseul, lucrul în echipă sau studiul de caz.
Autor | Ion Bogdan Lefter (coordonator) |
---|---|
Imprint | Corint Educaţional |
Serie | Cititul ne face mai buni |
Gen | Educațional |
Vârsta | +17 ani |
Data apariției | Septembrie 2025 |
Copertă | Softcover |
Nr. pagini | 208 |
Format | 20,5 x 26 cm |
ISBN | 9786060889816 |
Ion Bogdan Lefter – doctor în filologie, profesor la Universitatea din București, director al Școlii Doctorale Litere, critic și istoric literar, autorul câtorva zeci de cărți de specialitate, coordonator de dicționare și îngrijitor de ediții; coordonatorul lucrării.
Dumitrița Stoica – doctor în filologie, profesor gradul didactic I, scriitoare, autoare și coautoare de manuale, auxiliare școlare, articole de specialitate.
Dan Gulea – doctor în filologie, profesor gradul I didactic, Colegiul Național „Mihai Viteazul” din Ploiești, asistent colaborator la Facultatea de Litere a Universității din București.
Dragoș Silviu Păduraru – doctor în filologie, profesor gradul didactic I, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” și Colegiul Național „Sfântul Sava” din București, autor de auxiliare școlare.
Roxana Ștefania Ciobanu – doctor în filologie, profesor la Colegiul Național „Spiru Haret” din București, autor de programe școlare, de curriculum la decizia școlii și de programe de formare pentru profesori, autor de manuale și auxiliare școlare; formator național, membru în comisia națională de limba și literatura română