pentru comenzi mai mari de 200 lei
Călătorie prin lumea fizicii. Probleme. Activități practice – Clasa a VIII-a
Călătorie prin lumea fizicii este o culegere care îi va ajuta pe elevi să învețe cu plăcere, care îi va provoca să exploreze, care le va arăta că știința poate fi fascinantă și distractivă. Este un instrument valoros care îi va ajuta să înțeleagă mai bine lumea!
- 152 pagini
- 20,5 x 26 cm
- Softcover
- Corint Educaţional
- vezi toate detaliile
Călătorie prin lumea fizicii este o culegere creată special pentru elevii curioși și dornici să înțeleagă cum funcționează lumea din jur. Fie că este vorba despre energie termică, electrică sau luminoasă, despre motoare, circuite electrice sau lentile, fiecare capitol îi va ghida pas cu pas prin concepte esențiale, cu explicații clare, probleme provocatoare și activități practice, care le vor stimula gândirea și imaginația.
Deoarece Fizica nu este doar o materie la școală, ci este un mod de a privi realitatea. Este despre întrebări precum „De ce se ridică balonul cu aer cald?”, „Cum funcționează soneria electrică?” sau „De ce poartă unii oameni ochelari?”. Iar în această culegere răspunsurile nu sunt prezentate doar teoretic, ci pot fi observate, testate și experimentate în viața de zi cu zi sau în laborator.
Cartea este unul din acele auxiliare didactice care conține probleme variate, de la cele mai simple până la cele care necesită gândirea în pași, realizarea legăturilor și aplicarea cunoștințelor învățate. Unele se bazează pe diverse tehnici de testare: cu răspunsuri la alegere, de tip pereche sau de alegere duală; altele solicită răspunsuri elaborate, ca cele cu răspuns scurt sau cu întrebări structurate.
Activitățile practice sunt concepute astfel încât să ofere ocazia de a vedea fizica în acțiune — nu doar în pagini, ci și în realitate. Experimentele propuse pot fi realizate în laborator sau acasă, făcând adesea apel la metoda investigației. Cartea conține un scurt breviar teoretic, precum și hărți conceptuale, care le vor oferi micilor fizicieni ordine și structurare a noțiunilor și a termenilor noi învățați. Ei se pot și autoevalua folosind rebusuri și cuvinte încrucișate, învățarea devenind astfel mai captivantă.
Provocările pe care le vor întâlni pe parcursul acestei „călătorii prin lumea fizicii” îi vor ajuta pe elevi să se apropie într-un mod prietenos de această frumoasă și interesantă disciplină. Este un instrument valoros care îi va ajuta să înțeleagă mai bine lumea!
Autor | Cristian Presură (coordonator) |
---|---|
Imprint | Corint Educaţional |
Gen | Cultură generală, Educațional |
Vârsta | +14 ani |
Data apariției | Iulie 2025 |
Copertă | Softcover |
Nr. pagini | 152 |
Format | 20,5 x 26 cm |
ISBN | 9786060889021 |
Aneta Aurelia Mihalcsik – prof. gr. I la Liceul Teologic Baptist „Alexa Popovici” din Arad, coordonator județean al grupului de sprijin pentru profesori – în cadrul programului „Fizica Altfel”, formator, metodist, membru în grupul de lucru la Programa școlară de gimnaziu – Fizică (2017), coautor al manualului de științe ale naturii pentru clasa a IV-a, al manualelor de fizică pentru clasele a VI-a, a VII-a și a VIII-a și al culegerilor Călătorie prin lumea fizicii. Probleme. Activități practice pentru clasele a VI-a și a VII-a, responsabil de Cerc Pedagogic și coautor al lucrării Repere metodologice pentru consolidarea achizițiilor din anul școlar 2019-2020.
Cristian Presură (coordonator) – doctor în fizică (doctorat obținut la Universitatea Groningen, Olanda). A lucrat la Institutul de Fizică Atomică, apoi a devenit cercetător la compania Philips, Olanda. Autor al multor lucrări publicate în reviste de specialitate, al unor cărți și brevete de invenție, coordonator al manualelor de fizică pentru clasele a VI-a, a VII-a și a VIII-a și al culegerilor Călătorie prin lumea fizicii.
Probleme. Activități practice pentru clasele a VI-a și a VII-a. Are o activitate intensă de popularizare a științei în limba română, scriind articole pentru ziare, reviste și televiziune.
Daniela Berchez – prof. gr. I la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea, formator „Fizica Altfel”, coordonator județean al grupului de sprijin pentru profesori – în cadrul programului „Fizica Altfel”, formator al Centrului de pregătire profesori Oradea – în cadrul programului Samsung Ecosystem for Education Development (SEED), coautor al unor lucrări dedicate profesorilor, al manualelor de fizică pentru clasele a VI-a, a VII-a și a VIII-a și al culegerilor Călătorie prin lumea fizicii. Probleme. Activități practice pentru clasele a VI-a și a VII-a, coautor al lucrării Repere metodologice pentru consolidarea achizițiilor din anul școlar 2019-2020.
Károly Bogdan – prof. gr. I la Liceul Teoretic „Ady Endre” din Oradea, distins cu gradația de merit „Gheorghe Lazăr” – clasa I, coordonatorul Centrului de Excelență – Fizică din Oradea și fost membru al Comisiei Naționale de elaborare a subiectelor pentru Olimpiada Națională de Fizică. Este inițiatorul și organizatorul principal al Concursului Regional de Fizică și Inventică „Irenaeus”, coautor al cărților dedicate acestui concurs, al manualelor de fizică pentru clasele a VI-a, a VII-a și a VIII-a și al culegerilor Călătorie prin lumea fizicii. Probleme. Activități practice pentru clasele a VI-a și a VII-a.
Gabriela Deliu – doctor în Fizică educațională, prof. gr. I la Colegiul Național de Informatică „Gr. Moisil” din Brașov. Membru în grupul de lucru la Programa școlară de gimnaziu – Fizică (2017); coautor Ghid CRED pentru predarea Fizicii în gimnaziu (2022); coautor Repere metodologice pentru consolidarea achizițiilor din anul școlar 2019-2020; coautor Repere metodologice pentru aplicarea curriculumului la nivel liceal (2021, 2022, 2023, 2024); coautor curs de formare (acreditat CNFPE) - Învățarea centrată pe competențe de la proiectare la evaluare; colaborare cu Centrul de Evaluare și Analize Educaționale în proiecte de cercetare și inovare educațională. Profesor „MERITO” (2024); coautor al manualelor de fizică pentru clasele a VII-a și a VIII-a.
Petronela Angela Ioja – prof. gr. I la Colegiul Național „Vasile Goldiș” din Arad. Profesor mentor, membru al Consiliului Consultativ al profesorilor de fizică, formator național, coautor al manualelor de fizică pentru clasele a VI-a, a VII-a și a VIII-a și al culegerilor Călătorie prin lumea fizicii. Probleme. Activități practice pentru clasele a VI-a și a VII-a, coautor al lucrării Repere metodologice pentru consolidarea achizițiilor din anul școlar 2019-2020, creator de RED-uri.
Daniela Țepeș – prof. gr. I la Liceul Teoretic „Ioan Cotovu” din Hârșova, jud. Constanța. Membru în grupul de lucru la Programa școlară de gimnaziu – Fizică (2017); formator național în proiectele CRED și „Fizica Altfel”; coautor Ghid CRED pentru predarea Fizicii în gimnaziu (2022); coautor Repere metodologice pentru consolidarea achizițiilor din anul școlar 2019-2020; coautor Repere metodologice pentru aplicarea curriculumului la nivel liceal (2021, 2022, 2023, 2024); coautor curs de formare (acreditat CNFPE) – Învățarea centrată pe competențe de la proiectare la evaluare; colaborare cu Centrul de Evaluare și Analize Educaționale în proiecte de cercetare și inovare educațională. Profesor „MERITO” (2023); coautor al manualelor de fizică pentru clasele a VII-a și a VIII-a și al culegerii Călătorie prin lumea fizicii. Probleme. Activități practice pentru clasa a VIII-a.