pentru comenzi mai mari de 200 lei
Caiet de lectură pentru clasa a IV-a. Citesc și exersez cu prietenii mei, țestoasa Titi și cameleonul Lola
Acest auxiliar școlar integrează exerciții de înțelegere a diverselor tipuri de texte, alături de cele referitoare la fonetică, vocabular, scriere corectă ori de identificare a unor părți de vorbire, necesare atât pentru aprofundarea noțiunilor predate la clasă, cât și pentru dezvoltarea abilității de redactare. Un caiet de lucru și lectură care oferă deopotrivă exerciții de antrenament și de performanță.
Structurată în două părți – una teoretică, de clarificare a celor mai importante concepte, alta practică, gândită ca fișe de lucru cuprinzând numeroase cerințe, lucrarea își propune să ofere îndrumări necesare diferențierii tipurilor de texte învățate în clasele primare, conform programei școlare în vigoare, prin dezvoltarea capacității de receptare a mesajului scris (citirea) și a competenței de redactare de mesaje în diverse situații de comunicare.
- 80 pagini
- 20,5 x 26 cm
- Softcover
- Corint Educaţional
- vezi toate detaliile
Lucrarea integrează exerciții de înțelegere a diverselor tipuri de texte, alături de cele referitoare la fonetică, vocabular, scriere corectă ori de identificare a unor părți de vorbire, necesare atât pentru aprofundarea noțiunilor predate la clasă, cât și pentru dezvoltarea abilității de redactare. Caietul de lectură pentru clasa a IV-a. Citesc și exersez cu prietenii mei, cameleonul Lola și țestoasa Titi oferă deopotrivă și exerciții de antrenament și de performanță.
Structurată în două părți – una teoretică, de clarificare a celor mai importante concepte, alta practică, gândită ca fișe de lucru cuprinzând numeroase cerințe, lucrarea își propune să ofere îndrumări necesare diferențierii tipurilor de texte învățate în clasele primare, conform programei școlare în vigoare, prin dezvoltarea capacității de receptare a mesajului scris (citirea) și a competenței de redactare de mesaje scrise în diverse situații de comunicare.
Ca o noutate, față de alte caiete de lucru ori materiale similare, caietul de față vizează definirea și explicarea noțiunilor teoretice de bază pe care orice elev din clasele primare ar trebui să le (re)cunoască și să le utilizeze firesc, de la distincția între textul literar și cel nonliterar până la harta textului, cunoașterea regulilor de redactare a unui rezumat, identificarea ideilor principale și a celor secundare, recunoașterea trăsăturilor definitorii ale unui personaj etc.
În egală măsură, o parte generoasă a lucrării de față cuprinde și exerciții tipice pentru Evaluarea Națională de la clasa a patra, bazându-se pe texte atractive și pe cerințe numeroase ce au în vedere înțelegerea textului, motivarea unor opinii, valorificarea unor puncte de vedere.
Exercițiile sunt concepute pe diferite grade de dificultate, diversificate ca modalitate de abordare, iar la final, sunt propuse exerciții de rezolvare. Din dorința de a educa gustul pentru lectură și abilitatea de a lucra efectiv cu opere literare ale unor autori contemporani – străini sau români – selecția de texte este atractivă.
Autor | |
---|---|
Ilustrator | Cornelia Revuleț |
Imprint | Corint Educaţional |
Serie | Caiet de lectură |
Gen | Educațional |
Vârsta | +11 ani |
Data apariției | August 2025 |
Copertă | Softcover |
Nr. pagini | 80 |
Format | 20,5 x 26 cm |
ISBN | 9786303610085 |
MIHAELA GHIȚIU – profesor gradul didactic I, profesor mentor și formator.
Irina-Roxana Georgescu – doctor în filologie, cercetător la Institutul de Istorie și Teorie Literară „G. Călinescu” (2008–2010); în perioada 2015–2023, ține seminarul de literatură română interbelică și postbelică la Facultatea de Litere a Universității din București; face parte din proiectul de educație media al Centrului de Jurnalism Independent. Este autoare a Gramaticii limbii române pentru învățământul primar. Învăț și exersez cu Amadeus și ReMi (2021), a Gramaticii limbii române pentru elevi și profesori. Sinteze și exerciții (2022) și a volumului Noutăți și dificultăți în DOOM3. Teorie și exerciții pentru gimnaziu, liceu și admiterea în învățământul universitar de profil (2025). A coordonat Vocabularul limbii române pentru învățământul primar. Călătorie printre cuvinte cu Amadeus și ReMi (2022), Cartea de literatură pentru învățământul primar (2022) și Literatura pentru gimnaziu: clasele V – VIII (2024). Cărți de poezie: Noțiuni elementare (2018), Intervalle ouvert (Paris, L’Harmattan, 2017), Une contrehistoire (Paris, L’Harmattan, 2022), Cartea lui Lucas (2024).