Gramatica limbii române. Exerciții – antrenament și performanță. Clasele V–VI

Discount 45,44 lei Preţ standard 69,90 lei
Numai 1637 ramase
SKU
EDU.522

Lucrarea este destinată în primul rând elevilor de gimnaziu.

 

Culegerea de exerciții a apărut din nevoia de a valorifica teoria, dar și din dorința de a sprijini efortul profesorilor și al elevilor, deopotrivă, pe trei direcții principale: antrenament constant pentru evaluările curente, reușită școlară măsurată prin Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a și performanță în cadrul concursurilor și al olimpiadelor specifice disciplinei.

Lucrarea, destinată elevilor din clasele a V-a și a VI-a, își propune să construiască o bază temeinică a unor conținuturi fundamentale. În conformitate cu programa școlară pentru aceste clase, primele 15 capitole grupează seturi de exerciții individuale sau care pornesc de la scurte fragmente de texte din literatura română și din cea universală, fixând concepte de vocabular și de semantică, fonetică, morfologie, sintaxă și stilistică. De asemenea, volumul cuprinde câte două teste predictive și sumative pentru fiecare clasă, a V-a, respectiv a VI-a.

Exercițiile sunt concepute pe diferite grade de dificultate, fiind foarte diversificate ca modalitate de abordare a problemelor teoretice, de la cerințe de tip grilă sau asociere la analize gramaticale și jocuri și până la corectarea unor greșeli de exprimare sau redactarea unor compuneri (narative, descriptive, de tip jurnal sau scrisoare, pornind de la imagini/tablouri/fotografii etc.), cu respectarea unor condiții privind anumite aspecte ale utilizării limbii române. În încercarea de a contribui și la dezvoltarea gustului pentru lectură și a abilității de lucru cu operele literare, exercițiile pornesc de la texte-suport mai ample, atât literare, cât și nonliterare, aparținând unor autori români și străini îndrăgiți de elevi.

 

Informaţii suplimentare
Autor Adina Dragomirescu
Irina-Roxana Georgescu
Delia-Monica Georgescu
Raluca-Diana Răducanu
Ileana Gae
Alina Dinu
Maria-Ramona Nedea
Adina Ionescu
Imprint Corint Educaţional
Serie Gramatica limbii române
Gen Educațional
Data apariției Noiembrie 2022
Copertă Softcover
Nr. pagini 288
Format 16,5 x 23,5 cm
ISBN 978-606-088-104-9
Scrieti propria recenzie
Scrie o recenzie:Gramatica limbii române. Exerciții – antrenament și performanță. Clasele V–VI
Rating-ul tău

Irina-Roxana Georgescu – doctor în filologie, cercetător la Institutul de Istorie și Teorie Literară „G. Călinescu” (2008–2010); în perioada 2015–2023, ține seminarul de literatură română interbelică și postbelică la Facultatea de Litere a Universității din București; face parte din proiectul de educație media al Centrului de Jurnalism Independent. Este autoare a Gramaticii limbii române pentru învățământul primar. Învăț și exersez cu Amadeus și ReMi (2021), a Gramaticii limbii române pentru elevi și profesori. Sinteze și exerciții (2022) și a volumului Noutăți și dificultăți în DOOM3. Teorie și exerciții pentru gimnaziu, liceu și admiterea în învățământul universitar de profil (2025). A coordonat Vocabularul limbii române pentru învățământul primar. Călătorie printre cuvinte cu Amadeus și ReMi (2022), Cartea de literatură pentru învățământul primar (2022) și Literatura pentru gimnaziu: clasele V – VIII (2024). Cărți de poezie: Noțiuni elementare (2018), Intervalle ouvert (Paris, L’Harmattan, 2017), Une contrehistoire (Paris, L’Harmattan, 2022), Cartea lui Lucas (2024).

Delia-Monica Georgescu (n. 1974)

A absolvit Facultatea de Litere (specializarea română–franceză), urmând masteratul de teorie literară și literatură universală și comparată la Universitatea din București. Titlul de doctor în filologie, magna cum laudae, îl obține în 2008 sub conducerea prof. univ. dr. Romul Munteanu, la Universitatea din București, cu teza „Romanul quebechez între identitate discursivă și pierderea identității”. În 2009, grație bursei postdoctorale acordate de International Council for Canadian Studies, își continuă activitatea de cercetare la Universitatea din Viena și la Universitatea din Graz, Austria.

Activitatea sa profesională se desfășoară în învățământ, traduceri, formare și cercetare. Ca profesor, a activat în învățământul preuniversitar (Colegiul Național „Mihai Viteazul”, Colegiul Național „Tudor Vianu”, Colegiul Național „Cantemir-Vodă” din București) și universitar (Universitatea din București). În 2011, ocupă funcția de redactor-șef adjunct al revistei universitare a Asociației Europei Centrale și de Est de Studii Canadiene (CEACS). Este o perioadă marcată de numeroase articole și lucrări publicate în țară și în străinătate, de participări la conferințe naționale și internaționale, dar și de colaborarea în proiecte de formare de didactici transdisciplinare sau pe evaluare ori mentorat. În 2018, este invitată la European School of Brussels 4 Laeken, Belgia, pentru a organiza ateliere de literatură și creativitate la clasele cu predare în limba română.

În 2020, s-a implicat în programul național „Teleșcoala”, construind și înregistrând lecții pentru pregătirea bacalaureatului.

Este coautoare a unor lucrări de referință precum: „Noutăți și dificultăți în DOOM3. Teorie și exerciții pentru gimnaziu, liceu și admiterea în învățământul universitar de profil (2025)”, „Literatura pentru gimnaziu. Concepte operaționale și exerciții – clasele a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a (2024)”, „Gramatica limbii române. Exerciții – Antrenament și performanță VII-VIII (2023)”, „Gramatica limbii române. Exerciții – Antrenament și performanță V-VI (2023)”, „Gramatica limbii române pentru elevi și profesori. Sinteze și exerciții (2022)”.

Semnează capitolul dedicat autorului quebechez Sergio Kokis („Voyage aux Enfers. Le fou de Bosch de Sergio Kokis”) în lucrarea colectivă „À la carte. Le roman québécois (2005-2010)”, Dupuis Gilles & Ertler Klaus-Dieter (eds.), Frankfurt a. M., Peter Lang, 2011, p. 221–233.

Este profesor de limba și literatura română la Colegiul Național „Cantemir-Vodă” din București, fiind totodată profesor de literatură și scriere creativă în cadrul atelierelor Școala de Cuvinte. Este formator național pentru evaluarea la examenele naționale, pe didactici transdisciplinare și în proiectul PROF (Mentoratul de carieră didactică), dar și mentor pentru studenții de la Facultatea de Litere, masteratul didactic. A inițiat și a implementat proiecte educaționale pentru dezvoltarea competențelor media ale elevilor de liceu.

Adina Dragomirescu – doctor în filologie, cercetător la Institutul de Lingvistică al Academiei Române „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti” și profesor la Facultatea de Litere a Universității din București. Domenii de cercetare: morfosintaxa limbii române, sintaxa diacronică, sintaxa romanică, tipologie lingvistică, contact lingvistic. Domenii de predare: fonetica și fonologia, morfologia și sintaxa limbii române, sintaxa romanică, tipologia lingvistică.

Raluca-Diana Răducanu (n. 1975)

A absolvit Facultatea de Litere (specializarea română–franceză), urmând Programul de studii universitare de masterat didactic de Limbă română contemporană la Universitatea din București.

Din punct de vedere profesional, activează în învățământul preuniversitar la Liceul Teoretic „Jean Monnet” din București, începând cu anul 1997, ca profesor de limba și literatura română pentru nivelurile gimnazial și liceal iar, din anul școlar 2012–2013, și ca director adjunct în același liceu bucureștean.

A fost membru în grupuri de lucru ale CNPEE, membru în Consiliul Consultativ al IȘMB, președinte/membru în comisii naționale și municipale de organizare, desfășurare și evaluare a examenelor naționale, a unor concursuri și olimpiade școlare, coordonator pentru numeroase proiecte educaționale extrașcolare etc.

În 2020, s-a implicat în programul național „Teleșcoala”, construind și înregistrând lecții pentru pregătirea bacalaureatului. A inițiat și a implementat proiecte educaționale pentru dezvoltarea competențelor media ale elevilor de liceu.

Este coautoare a unor lucrări de referință precum: „Noutăți și dificultăți în DOOM3. Teorie și exerciții pentru gimnaziu, liceu și admiterea în învățământul universitar de profil (2025)”, „Literatura pentru gimnaziu. Concepte operaționale și exerciții – clasele a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a (2024)”, „Gramatica limbii române. Exerciții – Antrenament și performanță VII-VIII (2023)”, „Gramatica limbii române. Exerciții – Antrenament și performanță V-VI (2023), „Gramatica limbii române pentru elevi și profesori. Sinteze și exerciții (2022)”.

GAE, Ileana

Ileana Gae – profesor gradul didactic definitiv, Școala Gimnazială Nr. 55 din București, autoare a unor recenzii și articole de specialitate, coautoare de auxiliare școlare.

DINU, Alina

Alina Dinu ‒ doctor în filologie, profesor gradul didactic I, Colegiul Național „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Buzău, autoare a numeroase articole de specialitate.

NEDEA, Maria-Ramona

Maria-Ramona Nedea doctor în filologie, profesor gradul didactic I, Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” din București, coautoare de auxiliare școlare pentru gimnaziu și pentru liceu.

IONESCU, Adina

Adina Ionescu ‒ profesor gradul didactic I, Liceul Tehnic Buzău, master în Management educațional și dezvoltare curriculară.

Comparati produse
Nu aveti articole de comparat.
Back to Top