pentru comenzi mai mari de 200 lei
Geografie - curriculum școlar
Ghid metodologic pentru învățământul preuniversitar
- 13 x 20 cm
- Flexicover
- vezi toate detaliile
Lucrarea de faţă are caracteristicile unui ghid metodologic general pentru curriculum de geografie, cuprinzând capitole presupuse ale unui astfel de document, precum şi o bibliografie de referinţă. El are atât o dimensiune actuală, cât şi anticipativă. Poate reprezenta o sursă pentru activităţi de dezvoltare profesională, formare continuă şi inovare în domeniul conturat de ceea ce poate fi definit prin „curriculum disciplinar de geografie”. Ghidul metodologic de aplicare a curriculumului de geografie aduce de asemenea în discuţie şi anumite opţiuni de dezvoltare şi inovare curriculară, din perspectiva unei ştiinţe – geografia – capabilă să aspire la statutul de „ideologie” a secolului al XXI‑lea. Acestea sunt, pe termen scurt:
• construirea documentelor normative pe o bază raţională, rezultată din experienţa nor domenii legitimate, care să ofere o dimensiune ştiinţifică mai pregnantă a sistemului educaţional;
• înlocuirea aşa‑ziselor „arii curriculare” (parţial ilegitime) cu sintagma „domenii de studii şi discipline” (din LEN) şi construirea unui domeniu denumit provizoriu „Geografie – mediu înconjurător”;
• înţelegerea caracterului „dual” al geografiei, ca principal domeniu ştiinţific de interacţiune, sinteză şi integrare dintre om şi mediul său de viaţă, precum şi între ştiinţele despre natură şi ştiinţele despre societate;
• construirea şi ofertarea unui nou model de proiectare a instruirii în condiţiile competenţelor.
Autor | Octavian Mândruț Steluța Dan |
---|---|
Copertă | Flexicover |
Format | 13 x 20 cm |
Octavian Mândruț - cercetător științific princ. I, dr., prof., autor al mai multor lucrări de geografie (Geografia României, Geografie generală, Geografie regională, Geografie fizică, Geomorfologie etc.), cursuri universitare (pentru toate disciplinele geografice principale), manuale școlare, didactica geografiei și științele educației (curriculum, evaluare, ghiduri metodologice etc.), formator național (curriculum, proiectul CRED etc.).
DAN, Steluța
Prof. dr. Steluţa Dan, Colegiul Naţional „Gh. Munteanu–Murgoci” din Brăila, inspector general, Ministerul Educaţiei Naţionale, şi cadru didactic la Facultatea de Geografie a Universităţii din Bucureşti.