Delia-Monica Georgescu (n. 1974)

A absolvit Facultatea de Litere (specializarea română–franceză), urmând masteratul de teorie literară și literatură universală și comparată la Universitatea din București. Titlul de doctor în filologie, magna cum laudae, îl obține în 2008 sub conducerea prof. univ. dr. Romul Munteanu, la Universitatea din București, cu teza „Romanul quebechez între identitate discursivă și pierderea identității”. În 2009, grație bursei postdoctorale acordate de International Council for Canadian Studies, își continuă activitatea de cercetare la Universitatea din Viena și la Universitatea din Graz, Austria.

Activitatea sa profesională se desfășoară în învățământ, traduceri, formare și cercetare. Ca profesor, a activat în învățământul preuniversitar (Colegiul Național „Mihai Viteazul”, Colegiul Național „Tudor Vianu”, Colegiul Național „Cantemir-Vodă” din București) și universitar (Universitatea din București). În 2011, ocupă funcția de redactor-șef adjunct al revistei universitare a Asociației Europei Centrale și de Est de Studii Canadiene (CEACS). Este o perioadă marcată de numeroase articole și lucrări publicate în țară și în străinătate, de participări la conferințe naționale și internaționale, dar și de colaborarea în proiecte de formare de didactici transdisciplinare sau pe evaluare ori mentorat. În 2018, este invitată la European School of Brussels 4 Laeken, Belgia, pentru a organiza ateliere de literatură și creativitate la clasele cu predare în limba română.

În 2020, s-a implicat în programul național „Teleșcoala”, construind și înregistrând lecții pentru pregătirea bacalaureatului.

Este coautoare a unor lucrări de referință precum: „Noutăți și dificultăți în DOOM3. Teorie și exerciții pentru gimnaziu, liceu și admiterea în învățământul universitar de profil (2025)”, „Literatura pentru gimnaziu. Concepte operaționale și exerciții – clasele a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a (2024)”, „Gramatica limbii române. Exerciții – Antrenament și performanță VII-VIII (2023)”, „Gramatica limbii române. Exerciții – Antrenament și performanță V-VI (2023)”, „Gramatica limbii române pentru elevi și profesori. Sinteze și exerciții (2022)”.

Semnează capitolul dedicat autorului quebechez Sergio Kokis („Voyage aux Enfers. Le fou de Bosch de Sergio Kokis”) în lucrarea colectivă „À la carte. Le roman québécois (2005-2010)”, Dupuis Gilles & Ertler Klaus-Dieter (eds.), Frankfurt a. M., Peter Lang, 2011, p. 221–233.

Este profesor de limba și literatura română la Colegiul Național „Cantemir-Vodă” din București, fiind totodată profesor de literatură și scriere creativă în cadrul atelierelor Școala de Cuvinte. Este formator național pentru evaluarea la examenele naționale, pe didactici transdisciplinare și în proiectul PROF (Mentoratul de carieră didactică), dar și mentor pentru studenții de la Facultatea de Litere, masteratul didactic. A inițiat și a implementat proiecte educaționale pentru dezvoltarea competențelor media ale elevilor de liceu.

Vizualizare ca Grila Lista

Articolele 13-14 din 14

Setati ascendent
Pagina
pe pagină
Back to Top